New York 27/09

28 september 2012 - New York, New York, Verenigde Staten

Vandaag zou het een regenachtige dag worden, dus bij de planning van de activiteiten is daar rekening mee gehouden.

Allereerst vanmorgen redelijk droog naar de Empire State Building gelopen om nog een keer op de 102 de etage over de stad uit te kijken. Het blijft een enorme hoogte en het is nog steeds het hoogste gebouw van New York. De foto's mogen wat heiig overkomen, maar dat komt van het vocht dat nog in de lucht hing van de forse regenbui.Ook hier weer uitgebreide veiligheids voorschriften, als op een vliegveld.

Van het empire state building naar Macy is niet zo ver. Macy is het oudste warenhuis in de wereld en waarschijnlijk ook de grootste qua vloeroppervlak. Je kan er alles vinden, maar meestal wel de dure merken. Ik heb heerlijk op m'n gemak de meeste afdelingen bezocht en een heerlijk kopje Starbucks koffie gedronken. Aangezien het weer wel weer opklaarde heb ik nog de uptown rondtour gemaakt. een rondrit met de bus naar o.a. de wijk Haarlem. Deze wijk wordt voornamelijk bewoond door zwarten en was in het verleden niet de beste wijk van New York. Tegenwoordig gaat het wel en het is er overal erg druk met veel kleine winkeltjes en 95 % zwarte mensen die toch een bepaalde schwung fleurigheid aan het straatbeeld geven.

Uptown New York is ook een hele museumstraat. met vele musea. Bijna overal is wel een museum voor. Ik heb bezocht het Museum of the city of NY. Een beeld van NY over het verleden en heden. op het gebied van de ontwikkeling van de stad. Niet alleen over de bebouwing, maar ook sociaal en financieel.

Hoewel de planning was om nog een tour NY bij night te doen besluit ik om gezien de buienverwachting deze tour maar te laten vervallen en me te concentreren op route en de camping die ik morgen wil gaan aandoen met de op te halen Camper.

1. Nathalie:
    28 september 2012
    Het is zo leuk dat je elke dag schrijft! Als we 's morgens wakker worden is het eerste wat we doen, kijken of je wat geschreven hebt! Allemaal hebben we ons aangemeld voor de mailinglijst. En je snapt het....., we moeten nu ook gaan sparen voor een reis naar NY ;-).
    Heel veel plezier met het volgende stuk van je reis, spannend!!
    Dikke kus van ons allemaal!