Camperreis 11-10-12

12 oktober 2012 - Fort Pierce, Florida, Verenigde Staten

Gisteravond vroeg naar bed gegaan, want we hadden een eind gereden, en onderweg toch wel wat spanning door Ton zijn migraine aanval.

Vanmorgen goed uitgeslapen, en iedereenweer fris aan het ontbijt.Tegen half 10 vertrokken met de bus vanuit Disney World Campground Wilderness Orlando, waar we met de camper stonden  in een prachtige omgeving, e n waar het wemelde van de Eekhoorntjes.

Wij dachten met de bus, wat 5 minuten rijden was, bij Disney world te zijn, maar nee een boot lag klaar om ons verder te vervoeren, wat weer een leuke onderbreking was.

Na de boottocht zagje het sprookjes achtig uitzicht al van Disney world.
Waar we het eerst door liepen was de Mainstreet, en we  het geluk hadden dat de parade net in aantocht was, wekelijk indrukwekkend, en dan te bedenken dat ik Het papiercorso in Appingedam, altijd speciaal en mooi vond. maar als je dit dan hebt gezien stelt dat dus niets meer voor, maar ja Appingedam  is dan ook geen Orlando toch wel een klein verschilletje.

We hebben maar een platte grond aangeschaft, om te bekijken welke atracties  we willen gaan bezoeken, nou laat dat maar aan Ton over, op naar het racecircuit, waar ik tot de ontdekking kwam dat  hij een slechte chaufeur was, hij wilde veel te snel en had nog de hoop zelf te kunnen beslissen welke kant hij op wilde rijden, niet in de gaten hebbend dat je een auto op een rails niet kunt commanderen, en de wagen zijn eigen weg zoekt, maar toch veel plezier gehad.

Op naar onze 2e attractie de spaceshuttle leek me ook interressant, nou vergeet het maar, weer in een wagentje op een rail, die met ons door de tijd ging, leek eerst allemaal nogal onschuldig,helaas begon toen het donkere gedeelte, waar we met een rotgang in werden  geslingerd, ik was blij dat ik die morgen  niet te veel had gegeten, want had mijn maag ergens boven in de keelk zitten. Ik heb in de jeugdjaren van mijn zoon heel wat achtbanen versleten, maar dit sloeg alles.. Daarna een bezoekje aan een iets rustiger gedeelte" It,s a small world" met een bootje een reis onder de grond langs alle landen schitterend gemaakt, We hebben de hele dag het rotliedje  in ons hoofd gehad.

Daarna nog een groot aantal attracties bezocht, waarvan de wildwaterbaan en de Rocky Mountains toch wel erg spectaculair waren en waar mij is gebleken dat Ton van snelheid   en uitdaging houdt .We hebben halverwege  de dag nog ergens gegeten, een Hamburger waar we beiden erg verrukt van waren, en die van Wendy het niet kon halen bij deze.

Na de maaltjd nog wat laatste attracties bezocht, en we zouden nog 1 snelle nemen.En na een kwartier in de rij te hebben gestaan  kregen we te horen dat er een wiel af was gebroken, vond ik het niet meer zo aantrekkelijk  om er nog in te gaan, want we moesten nog een kwartier wachten op de reparatie, dus het vertrouwen was voor mij weg.

Dus moe en voldaan weer op de boot gestapt om naar de camper huiswaarts te keren.Na de boot moesten we met de Yellow bus naar ons gedeelte op de campground. Maar al wat kwam geen gele bus, tot Ton tot de ontdekking kwam dat de bussen namen hadden als de red line, de purpel line, dus zou er ook wel een Yellow bus komen.. Eigenlijk best wel een slimme ontdekking, anders hadden we er met St Juttemis  nog wel gestaan.

Dus zoals jullie allemaal  wel hebben gemerkt was de dag geslaagd en hebben we enorm veel gelachen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilco:
    13 oktober 2012
    Neeeehh... alleen al het lezen van de titel van dat liedje is genoeg om die deuntjes in mijn bol te hebben. En zie er dan maar weer es af te komen.

Blijf ademen, blijf lachen en vooral blijf schrijven!