Ophalen camper 28/09

29 september 2012

Vandaag moet de camper opgehaald worden. Volgens de informatie, vanmorgen bellen om 's middags op te halen. Om half tien al gebeld, maar nog diepe rust aan de andere kant van de lijn. Om tien uur weer gebeld en een wakkere dame aan de andere kant van de lijn deelde mee dat ik de camper al kon komen halen. Snel uitgecheckt en een taxi laten bellen.

Taxidriver kon met het adres geen kant op en moest via z,n superieuren horen waar het door mij gegeven adres zich dan wel bevond. Natuurlijk weer veel verder weg dan verwacht. Al met al een uur rijden, dus ook een aardige taxirekening van een chauffeur die ik geen tweede keer hoef te hebben. Een hand aan het stuur en in de andere hand z'n mobiel om de weg te kunnen vinden. Maar heelhuids gelukt.

Na de nodige formaliteiten en handtekeningen werd de Camper voorgereden en heb ik allerlei uitleg gekregen over het functioneren van alles. Het is mooie camper van begin dit jaar en hij ziet er erg goed uit. Na de in ontvangstname van het linnengoed en de keukeninventaris en de toilet chemicaliën heb ik nog de Tom Tom geïnstalleerd en ben om circa 12:30 gaan rijden op de Tom Tom en het ingegeven adres. Echter na een 15 minuten hield de Tom Tom het voor gezien en had ik geen navigatie meer. Bij de eerstvolgende benzinepomp gestopt, getankt en even de tijd genomen voor de navigatie. Wat ik ook probeerde er kwam geen beeld op het scherm. Goede raad is duur, dus toch maar weer verder gereden op mondelinge aanwijzingen wat de goede richting naar Philadelphia was. In de stille hoop dat onderweg de Tom Tom het weer ging doen, omdat ik wel doorhad dat er geen electiciteit was. Bleek eerst al dat ik de aansluiting via de cigarettenaaansteker had gedaan, maar er zat in het dashboard ook een speciale aansluiting voor de navigatie of iets dergelijk. Dus ik goede hoop dat hij het zou gaan doen.

Maar niets van dat alles. Aangezien ik intussen ook hanger ging krijgen ben ik ergens maar van de weg afgegaan ok bij een burger King wat te eten. Daar hadden ze wiki, dus ik heb op mijn iPad uitgevogeld hoe ik zou moeten rijden. Opgeschreven op papier, wan zowel bij m'n iPad als mijn iPhone kreeg ik al de waarschuwing 80% van tegoed verbruikt. Maar dat werkt toch niet goed, dus ik ben toch maar weer van de snelweg afgegaan en op een soort industrieterrein een radiozaak gevonden die ook navigatie verkocht. Die heeft er naar gekeken  en na een paar minuten was er weer beeld. Volgens deze verkoopster waren de batterijen nog niet voldoende opgeladen. Dus gewoon in de betreffende connector stoppen dan komt ie van zelf. Leek ook even zo, maar na 10 minuten alles weer zwart. Dus vermoedelijk worden de batterijen niet opgeladen. De connector geeft een groen lampje, dus moet het in het apparaat zelf zitten. Baaaaaaaalen. De dame had inderdaad ook haar eigen snoertje gebruikt.

Ik heb nog getracht een camping te vinden, maar je gaat dwalen en op het laatst weet je niet meer waar je bent of heen moet. Uiteindelijk maar moeten besluiten mode camper maar ergens neer te zetten, en aldaar te overnachten. Zo sta ik nu op een heel groot parkeerterrein bij wat bedrijven en met een Mac Donald in de buurt, dus ik kom niet om van de honger. Bovendien ook hier hebben ze wiki, dus kan ik mijn verhaal nog doen en doorzenden. Foto's komen dan wel later, want die krijg ik niet oven van de iPhone op de iPad., zonder de laptop.

Morgen kijken op het opladen de hele nacht is gegaan, anders ,maar weer op zoek naar een deskundige, of eventueel een nieuwe, want zonder is niet te doen. Daar is het wegennet te complex voor. Dus morgen hopelijk betere berichten, want dit is heeeeeel vervelend en niet gepland.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Job:
    Balen man!
    Ik hoop voor je dat alles het morgen weer doet zoals gepland! Heeeeeeeeeel veel plezier voor de rest!

P.S. neem maar een ipad mee hoor! ;p
  2. Nathalie:
    29 september 2012
    Jammer van zo'n start. Enne....dat slapen op zo'n parkeerterrein vind ik dus helemaal niks!
  3. Wilco:
    29 september 2012
    Ted Simon, een van mijn reishelden, heeft eens geschreven: Voor ieder probleem dient zich vanzelf een oplossing aan. Als je maar de tijd hebt om er op te wachten...

Bovendien, wat is een avontuur zonder problemen? Recht zo die gaat Ton. Intussen genieten wij iedere dag een beetje met je mee.

Tip: als je iCloud van Apple instelt komen de foto's die je maakt met de iPhone automatisch op de iPad.